Telewizor LED Panasonic TX-L42E6E - recenzja

Telewizor LED Panasonic TX-L42E6E - recenzja

Przeważnie nie zajmuję się telewizorami , ale z okazji że zakupiłem nowy telewizor Panasonica TX-L42E6E podzielę się swoją subiektywną krótką opinią/testem.

BUDOWA

Oko przykuwa wąska srebrna ramka powiększająca optycznie oglądany obraz. Bardzo mi się podoba to rozwiązanie. Dodatkowo logo producenta znajduje się na przeźroczystej listwie u dołu ekranu. Prosto, skromnie i efektownie. Telewizor jest cienki, posiada stabilną przykręcaną podstawę w kolorze srebrnym. TV obecnie wisi u mnie na ścianie i taki układ bardziej mi odpowiada, gdyż bardziej przypomina kino.

OBRAZ

Panasonic TX-L42E6EJak dla mnie bardzo ładny, nasycony, czarny jest czarny. Duże możliwości konfiguracji w opcjach obrazu sprawiają, że każdy może znaleźć swoje ustawienia.
Do minusów zaliczyłbym efekt rozmywania się, smużenia ciemnych scen gdy oglądam film wieczorem. Ale nie przeszkadza mi to w znacznym stopniu.

Edit: Po wyłączeniu filtrów w opcjach obrazu smużenie ustąpiło.

MENU i SMART TV

Menu proste, przyswajalne nawet dla laika. Ekran, jak w smartfonach podzielony jest na kilka edytowanych ekranów. Istnieje możliwość tworzenia własnych składających się z różnych części np. aplikacji, podglądu tv, listy kanałów DVB-T itp
W Smart TV znajduje się kilkanaście/kilkadziesiąt różnych aplikacji: społecznościowych typu Facebook, pogodowych, radio internetowe (Shoutcast), koncerty, YouTube,TVN Player, IPLA, IPLEX itd. Dla moich dzieciaków znajdą się zawsze jakieś bajki na w/w kanałach.
Przydatnych rozwiązaniem przy korzystaniu z YouTube jest sparowanie aplikacji z tabletem lub smartfonem, dzięki czemu możemy zdalnie wpisywać interesujące nas frazy bez klikania na pilocie.


DŹWIĘK

Zaskoczyła mnie głośność telewizora bo wiadomo głośniczki wbudowane w tak cienką obudowę grać raczej nie powinny rewelacyjnie. Jakość jest dobra/w miarę dobra, brak głębokich basów jest faktem oczywistym, ale głośność bardzo dobra. W menu możemy ustawić poziom basów, sopranów oraz dźwięk dookólny. Poza tym dostępne są inne opcje jak np. odległość tv od ściany, ustawienia predefiniowane typu: mowa, muzyka itd.

ZEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA

W Smart TV jest opcja z której często korzystam - serwer medialny. Po zainstalowaniu aplikacji serwera na PC mamy możliwość  korzystania w TV z zasobów zgromadzonych na komputerze.
Po wypróbowaniu kilku polecam SKIFTA. Działa bez zarzutu, pozwala na przeglądanie zawartości po folderach a poza tym istnieje też wersja dla Androida czyli możemy nasz smartfon uczynić serwerem i przeglądać jego zawartość na dużym ekranie.
Oczywiście można podłączyć dowolny pendrive lub dysk twardy a także np. klawiaturę

TELEWIZJA DVB-T

Dobra czułość tunera - w porównaniu do zakupionego 2 lata temu tunera zewnętrznego Manty.
Dostępny EPG, telegazeta itp

PILOT

Wygodny, dobrze leży w dłoni.

POBÓR MOCY

Według producenta w trybie pracy pobiera tylko UWAGA!  44W !
To znakomity wynik!

INNE FUNKCJE

- telewizor mówi tzn. posiada przewodnik dla osób niewidomych.
- czujnik otoczenia dostosowujący jasność do natężenia światła w pomieszczeniu.
- ustawienia ECO
- bardzo łatwa konfiguracja sieci


Podsumowując, zakup uważam za bardzo udany. W tej cenie to dobry sprzęt.



Opcje ustawień

Ekran domyślny



Ekrany


Aplikacje. Można dodawać, usuwać, przestawiać.

Zawartość folderu z podłączonego dysku twardego

Telewizor umożliwia odtwarzanie/kontynuację filmu od miejsca gdzie poprzednio skończyliśmy

Film odtwarzany z dysku twardego



Wybór serwera/źródła















Szablon Wordpress na zamówienie

Komentarze

  1. Dzięki za ten wpis, bo skutecznie zachęcił mnie do zakupu. Wcześniej miałem upatrzoną Toshibę 40RL939, ale na całe szczęście trafiłem tutaj. Zależało mi głównie na dobrej bezprzewodowej komunikacji z kompem i TVN Player.

    Jutro od rana czekam na dostawę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam rozne sklepy podaja odmienne informacje odnosnie wi-fi, zatem moje pytanie czy tv posiada ten modul czy tez nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Ten telewizor ma wbudowane Wi-Fi i ma prostą konfigurację pracy w sieci.
    Przy okazji muszę pochwalić sklep PORTONE.PL za szybką obsługę - zamawiasz do 13.00 a następnego dnia masz już telewizor.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo za informacje, pozwole sobie zadać zatem jeszce jedno pytanie, czy srebrne obramowanie to plastik czy tez aluminium i pytane numer dwa czy sparwdza sie ten kolor obramowania gdyz mysle tez o czarnym a nie mam jak obejrzec rzeczonego tv. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obramowanie to raczej aluminium, i kolor srebrny mi odpowiada może tez dlatego że nie jest czarne jak wszystkie inne.

      Usuń
  5. Witam, czy smużenie występuje we wszystkich trybach obrazu? (5oHz ,oraz trybach: gry, filmy itp)? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero odpowiadam. Smużenie było efektem ustawień różnych filtrów. Gdy je powyłączałem obraz przestał smużyć.

      Usuń
  6. Witam Mam zamiar kupić ten telewizor ale mam kilka wątpliwości. Czy ma 100Hz, jak z tym smużeniem czy występuje, dla mnie najważniejsza jest płynność ruchu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Trudno mi ocenić czy jest te 100Hz ale smużenia u mnie nie ma. Było ale po wyłączeniu filtrów wszystko śmiga aż miło.

      Usuń
  7. It's still crashing, unfortunately.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj.. Planuje już jutro zamówić ten TV.. Mam pytania:

    1. Czy wbudowana przeglądarka obsługuje flash? Bo chciałbym bezpośrednio z niej oglądać mecze online lub Weeb TV.

    2. Jak wygląda sprawa z graniem na konsoli (mam PS3) Jak wrażenia? O ile grałeś :)

    3. Czy obsługuje dyski USB z systemem plików NTFS?

    4. Jak sobie radzi z obsługą napisów SRT / TXT? Przy filmach MKV/AVI/MP4.

    5. Mam laptop i chciałbym przez MIRACAST WIRELESS przeniesc na zywo obraz na TV. Czy to jest mozliwe ? Moj laptop umożliwia ale czy tv sobie poradzi ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej!
    Ad.1 Nie testowałem flasha, w ogóle nie używam przeglądarki
    Ad.2 Niestety nie grałem :(
    Ad.3 Tak, obsługuje.
    Ad 4.Nie testowałem napisów :(
    Ad 5. W Windows 7 można udostępniać zasoby aby były widziane w TV - filmy, Zdjęcia, Muza. Poza tym są programy do tego np. SKIFTA, TWONKY MEDIA SERVER itp
    miracast nie testowałem.
    Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja polecam program Universal Media Server :)

    Jeszcze mam jedno pytanie. Które filtry wyłączyłeś by nie było smużenia. Ja wyłączyłem tylko ten filtr szumu MPEG.. czy coś jeszcze ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te MPEG są najważniejsze. Jeśli coś jeszcze ci nie odpowiada spróbuj na zasadzie prób - wyłączając po kolei i sprawdzając działanie.

      Usuń
  11. Kupiłem ten telewizor głównie dzięki tej recenzji i jestem trochę rozczarowany.
    Filmy w 480p lepiej ogląda się niż 720p mkv! Nie chodzi o bardziej wysilony wzrok w przypadku materiałów HD ale o małą płynność obrazu w przypadku plików .mkv.
    Przykład - Elisium z 2003, po prostu przy szybkich akcjach nie da się tego oglądać. Na starym monitorze LCD wartym 100 zł nie ma takich problemów. Co robić?
    Walczę z tymi ustawieniami i nic... Jedynie najpłynniejszy obraz jaki uzyskałem to laptop z XBMC i ustawienie automatycznej regulacji odświeżania HDMI. Jednak oglądanie i tak nie należy do przyjemniejszych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tu na myśli drgania obrazu, "falowanie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Trudno mi pomóc ponieważ u mnie chodzi gładko bez problemów :(

      Usuń
  13. Witam,
    mam pytanko do Pana Adama, jak i innych użytkowników, czy występuje u Was chyba tzw Clouding ?

    Mam od wczoraj ten model i wydaje mi się, że w prawym górnym rogu mam delikatne przebarwienia, tzn nierównomiernie podświetloną matrycę.
    Widoczne jest to na jasnych kolorach, białym, beżowym, żółtym, na jaśniejszych odcieniach pastelowych.

    Tak mi się zdaje, albo jestem przewrażliwiony :)
    Wielkość mniej więcej prostokąta szerokości paska menu TV, tak na 3cm

    Czy też tak macie ?
    Czy iść i oddaćTV ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Zastanawiam się czy nie wyszła jakaś felerna seria naszego modelu. W moim nie występuje ten feler.

      Usuń
  14. Dzień dobry,
    kupiłem ten telewizor i niestety jestem bardzo rozczarowany, obraz jest niewyraźny :-( Chodzi mi o to że np. w starym telewizorze (Sharp HD Ready) jak oglądałem wiadomości to widziałem zmarszczki na twarzy prowadzącego, a w tym panasonic-u twarz jest na maxa niewyraźna. Może macie jakiś pomysł/sposób jak poustawiać parametry telewizora bo na dzień dzisiejszy to jestem załamany.
    Pomocy :-0

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam!
    W moim TV jak oglądam stację w HD to rzeczywiście widać zmarszczki. Na pewno chodzi o program w HD?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak np. TVP1 HD z naziemnej i z polsatu cyfrowego, obraz wygląda jakby miał za dużą kompresję (niewyraźne małe napisy, drugi plan), ale jak włączyłem film z pendrive to jest ok. Może to problem źródła sygnału, ja tak jak napisałem wyżej ja mam sygnał z tel. naziemnej i z cyfr. polsatu (choć w poptzrdnim TV źródło sygnału było takie samo a obraz o niebo lepszy ) :-/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydaje mi się że to nie wina TV. Nie pamiętam - bo nie mam naziemnej - może w ustawieniach DVB-T można coś pozmieniać?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie znaleźć te ustawienia DVB-T?
      Cyfrowy Polsat tak samo słabo :-(

      Usuń
  19. Czy ten panas ma opcję planowania w epg nagrań?Jak tak to czy nagrane audycje można odtworzyć w komputerze?

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam możesz nagrać jeszcze jakiś filmik np jakiś mecz ? albo scena dynamiczna np jakiś obrót kamerą itp? z góry thx :)

    OdpowiedzUsuń
  21. czy tv ma aplikacje tvp.pl tvp.vod albo czy można ją zainstalować?

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam. Jakiego dysku twardego używasz, czy telewizor "widzi" go bez problemu i jakie maksymalnie duże pliki video odtwarzałeś z dysku HDD?

    OdpowiedzUsuń
  23. Dysk twardy 320 GB z 2 partycjami, NTFS, odtwarzałem największe pliki o rozmiarze bodajże 1,4 GB.

    OdpowiedzUsuń
  24. Samsung i Fujitsu, działają oba lecz przy większej ilości danych odczyt listy trwa dłużej. Ja używam pendrive 16GB oraz serwera DLNA w postaci XBMC na kompie.

    OdpowiedzUsuń
  25. niestety wyłączyłem mpeg ale dalej smuży lipa straszna szkoda że wcześniej o tym nie wiedziałem najbardziej jest widoczne jak ogląda się mecz a właśnie glownie do oglądania meczów go kupiłem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Dobrej jakości telewizor to jedno. Warto też dodatkowo pomyśleć o takim głośniku, subwoofer się fachowo nazywa. Takie są w sklepie https://www.oleole.pl/subwoofery.bhtml w dobrych cenach. Jakość dźwięku zyskuje, fajne brzmienie daje.

      Usuń
  27. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak pobierać foldery na chomikuj w linuxie?